I løbet af de sidste 2 uger har vi arbejdet på højtryk for at lave så mange fede forbedringer i e-conomic-programmet som overhovedet muligt. Og det er blevet til rigtig mange forbedringer, som vi blandt andet har fået foreslået af jer brugere på vores forum.
Nedenfor får du et overblik over udvalgte forbedringer i e-conomic og nogle af vores populære tillægsmoduler.
10 generelle forbedringer i e-conomic
- Vedhæft flere dokumenter til salgsfakturaer, ordrer og tilbud
Nu kan du vedhæfte flere dokumenter til salgsfakturaer, ordrer og tilbud, i stedet for at skulle flette dokumenterne sammen, inden du vedhæfter dem. Det gør det både nemmere og hurtigere, at vedhæfte relevante dokumenter til dine fakturaer. - Lav fordelingsnøgler med op til 100 linjer
Nu kan du lave fordelingsnøgler med op til 100 linjer, hvor du før kun kunne lave 25. Det betyder, at du ikke behøver lave flere fordelingsnøgler med risiko for fejl, hvis du har mere end 25 posteringer. - Angiv standard valuta på konto
Nu kan du angive en standard valuta på en konto. Det betyder, at posteringer i din kassekladde, hvor du bruger en konto med en standard valuta, automatisk oprettes i den valuta. Det sparer tid og minimerer risikoen for fejl, hvis du ofte bruger en bestemt valuta på en bestemt konto. - Advarsel ved identisk CVR-nummer
Nu får du en advarsel, hvis du opretter en leverandør med det samme CVR-nummer, som en eksisterende leverandør. På den måde er du sikker på ikke at oprette den samme leverandør to gange. - Skjul posteringer med vedhæftede bilag
Nu kan du skjule posteringer med vedhæftede bilag under søgning og lister. Det gør det nemmere at finde en eksisterende postering, som du mangler at vedhæfte et bilag til. - Angiv forskellige e-mailadresser til fakturaer, order og tilbud
Nu kan du angive forskellige e-mailadresser på dine kunder, som skal bruges, når du sender henholdsvis fakturaer, ordrer og tilbud. På den måde kan du angive forskellige e-mailadresser som standard på den samme kunde. - Skjul indkøbspris på fakturaer
I dine brugerindstillinger kan du nu vælge, om du vil skjule indkøbspris på fakturaer, tilbud og ordrer. Det kan være relevant, hvis du ofte laver fakturaer, tilbud og ordrer sammen med en kunde, så kunden ikke kan se din indkøbspris og profit. - Se sendt dato på igangværende ordrer, tilbud og bestillinger
Nu kan du se, hvornår en salgsordre eller et tilbud blev sendt til din kunde eller vareleverandør direkte på ordren eller tilbuddet. Har du tillægsmodulet Lagerstyring, kan du også se, hvornår en bestilling er blevet sendt. Det gør det nemmere for dig, at holde styr dine afsendelsesdatoer. - Avanceret søgning på fakturaer og tilbud
Nu kan du også lave avanceret søgning på fakturaer og tilbud, ligesom du allerede kunne på ordrer. Det kan være brugbart, hvis du har mange igangværende fakturaer eller tilbud, som du skal holde styr på. - PDF-størrelse tilpasses til skærmen
Nu bliver PDF’ers størrelse automatisk tilpasset til den skærm, du arbejder på. Det gør det nemmere for dig at læse PDF’en, uden du selv skal gøre den større først.
2 forbedringer i Indscanning og Smart Inbox
- Brug beløb til at søge efter posteringer
Nu kan du indtaste beløb, når du søger efter eksisterende posteringer i Inbox og Smart Inbox. Det kan gøre det nemmere for dig at finde den rette postering. - Eksporter posteringer i Inbox
Når du søger efter bestemte posteringer i Inbox og Smart Inbox, kan du nu eksportere de posteringer, du får frem på listen. Det kan gøre det nemmere for dig, at krydstjekke dine posteringer med dine dokumenter.
2 forbedringer i Lagerstyring
- Skift enhedspris ved overførsel af bestilling/modtagelse
Nu kan du skifte enhedsprisen på varer, når du overfører en bestilling eller modtagelse til en vareleverandørfaktura. Det kan være en fordel, hvis du fx ikke kender enhedsprisen, når du bestiller produkter fra en leverandør. - Bedre overblik over minimumlager
I din genbestillingsrapport kan du nu vælge kun at se varer med en beholdning under minimumlager. Det gør det nemmere at holde styr på, hvilke varer du skal huske at bestille hjem. Derudover får du nu en advarsel på fakturaer, ordrer og tilbud, når lagerbeholdningen er under minimum.
2 forbedringer i Projektstyring
- Projektnummer vises på liste over posteringer
Du har fået en ny kolonne i din kassekladde, hvor du kan se projektnummeret, der knytter sig til de forskellige posteringer. Det giver dig et bedre overblik over dine projekter og posteringer i kassekladden. - Hovedprojekt vises på fakturaer
Nu kan du se hovedprojekter, når du skal tilknytte et projekt til en faktura. Det giver dig et bedre overblik over, hvilke projekter du kan vælge.
1 forbedring i Periodisering og anlæg
- Periodiserings-indikator på fakturalinjer
Nu kan du se, om der er periodisering på en faktura, ordre eller tilbud. Du har fået et lille ikon ved hver linje, hvor du kan se start- og slutdato for periodiseringerne.
Jeg håber, du bliver glad for alle de forbedringer, vi har lavet. Hvis du vil have overblik over alt, hvad der er sket i e-conomic i løbet af de sidste to uger, kan du se den fulde liste over forbedringer på forum her >>
Hvad med et simpelt notat-felt på kunder?
Bare til at huske væsentlige ting som navne på kontaktpersoner, åbningstider, faste aftaler, specielle forhold omkring økonomi eller levering.
Savner at man kan vælge mellem at give rabat i % og i kr. på ordre/tilbud/fakturaer
Hej Anders og Lars
Tak for jeres gode forslag.
I må meget gerne oprette dem på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Her vil de rette eksperter vurdere muligheden for at dem implementeret 🙂
Rigtig god fredag.
Mvh, Rikke, e-conomic
Helt enig, noget kunder efterspørger
Mvh
Halfdan, web udvikler og SEO specialist
https://miklagard.dk/
Hvor vises ikon med periodisering helt nøjagtigt ?
Mange tak for invitationen, en god ting at kunne se hinandens kommentarer ;o)
1. Dejligt, nu at kunne vedhæfte flere bilag til en faktura – det har jeg savnet.
2. Fordelingsnøgle – jeg kunne rigtig godt tænke mig, at der var flere linjer 40 – 50 ville være fint.
3. Kunde kontaktperson – kan der ikke laves en fane mere, sammen med generelt, levering (hvor man
skal bruge kontaktoplysningerne), øvrigt og e-mail. Det er så bøvlet, at man skal ud og ind på flere.
4. Kunde – notatfelt, brugte jeg flittigt i Summa, savner det rigtig meget, men har indtil videre ikke fået
oprettet en fysisk mappe (som fylder i reolen) som alternativ. Brugte det til at notere hvornår
kunderne havde besøgt os, priser og skiftende kontaktpersoner.
5. Virksomhedsnavn på udskrifter – Saldobalancer, resultatopgørelser m.m., så det umiddelbart kan
ses, hvilken virksomhed udskriften drejer sig om – måske også være en god ting for revisor …
Det vil spare tid med identifikation når man bogfører for flere virksomheder.
Jeg mener faktisk det har været der i starten af året, men er forsvundet i “oprydningen” – jeg
kommer måske i tanker om flere punkter, men disse var de mest aktuelle lige nu.
Min forretningsfører savner sin “gamle” Resultat og Balance fra SummaSummarum.
Jeg kan heller ikke helt se hvor man skal finde den information?
Ahh – det kommer i ordrelinjen, hvis du vælger periodisering – sætter 2 datoer, gå kan du se det på ordrelinjen bagefter med 2 pile og en A4… du kan dog ikke se om en faktura faktisk er bogført med periodisering bagefter – det ville være smart! 🙂
Hej Marlene
Det vises på selve fakturaen, hvor du har overblik over de enkelte varelinjer.
Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål – ellers må du endelig skrive igen.
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Kunne godt bruge muligheden for at have en anden mail adresse til kontoudtog?
Hej Mette
Det er et rigtig godt forslag.
Opret det gerne på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så vurderer vores eksperter muligheden for at få det implementeret 🙂
Rigtig god dag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Savner at kunne skrive følgeseddel.
Hej Peter
Tusind tak for dit forslag.
Du må meget gerne oprette det på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så får vi det vurderet af de rette eksperter. Indtil da har jeg dog et lille cowboy-trick til at lave følgesedler, som du måske kan bruge (hvis altså ikke du allerede kender det).
Du kan se tricket her: http://wiki2.e-conomic.dk/salg/opsaetning/design-og-layout-foelgeseddel
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Jeg har et stort ønske om at kunne tilføje sagsnummer på den enkelte postering (i et sagsdimensionsfelt). Dette for lettere at kunne afstemme på den enkelte kunde på den enkelte konto. I min branche er dette meget relevant i forhold til, om jeg har modtaget den begravelseshjælp, som jeg har fratrukket på kundens faktura.
Jeg havde tidligere Axapta fra Deloitte, og da var det muligt. gik man så ind på den enkelte konto, kunne man sortere på sagsnummer og dermed nemt udligne de enkelte posteringer med hinanden.
Hej Susanne
Tusind tak for dit forslag.
Jeg kan forstå, at det vil være meget relevant for din virksomhed.
Du må meget gerne oprette forslaget på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så vurderer vores eksperter muligheden for at få det implementeret.
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Danmarks statistik – hvornår sørger I for at er rapporten vedr. omsætningsstatisik og kunder indeholder både omsætning og ANTAL???????????????
Hej Annette
Tak for dit forslag.
Opret det gerne på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så lander det hos de rette eksperter, som kan vurdere muligheden for at få det implementeret 🙂
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Notat felt på kunder, kunne være perfekt – til små kommentar, som faste priser, krav til leveringer m.v.
Hej Janni
Tusind tak for dit forslag.
Du må meget gerne oprette det på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så kommer det videre til de rette eksperter, som vil vurdere om eller hvornår det kan implementeres 🙂
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Dejligt med forbedringer, men vi savner i den grad at man kan trække fil til EU-SALG til SKAT. Det er simpelthen for tidskrævende, at man skal sidde og indberette alt linje for linje. Det er jo en csv fil, der skal bruges.
Hej AWA
Tusind tak for dit forslag.
Du må meget gerne oprette det på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Her kommer det hen til de rette eksperter, som får det gennemgået og vurderet 🙂
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Savner en mere lysende farve evt rød når advarsel fakturadato er ikke samme som dd etc advarsel er for nem at overse
Hej Kevin
Tak for din kommentar.
Det er et rigtig godt forslag. Du må meget gerne oprette det på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Her bliver alle forslag gennemgået og i vurderer, om eller hvornår de kan implementeres 🙂
Rigtig god fredag
Mvh. Rikke, e-conomic
Jeg savner man kan scanne et bilag og sende til economic og bruge ved kundefaktura. Ligesom man kan scanne et bilag og vedhæfte en postering i regnskab. Jeg har efterlyst den tidligere og fået at vide man ikke kan……er det mon stadig korrekt? Jeg vedhæfter bilag til stort set alle faktura så ville være fantastisk funktion. Og dejligt man nu kan vedhæfte flere bilag til faktura.
Hej Maria
Tak for din kommentar.
Det er stadig ikke muligt, men du må meget gerne oprette det som et forslag på forum: https://forum.e-conomic.dk/forslag-og-bugs
Så kigger de rette eksperter på det og vurderer om eller hvornår det kan implementeres 🙂
Rigtig god fredag.
Mvh. Rikke, e-conomic
Mange tak! ♥https://educheapessay.com/