I løbet af de sidste 2 uger har vi arbejdet på højtryk for at lave så mange fede forbedringer i e-conomic-programmet som overhovedet muligt. Og det er blevet til rigtig mange forbedringer, som vi blandt andet har fået foreslået af jer brugere på vores forum.

Nedenfor får du et overblik over udvalgte forbedringer i e-conomic og nogle af vores populære tillægsmoduler.  

10 generelle forbedringer i e-conomic

  1. Vedhæft flere dokumenter til salgsfakturaer, ordrer og tilbud
    Nu kan du vedhæfte flere dokumenter til salgsfakturaer, ordrer og tilbud, i stedet for at skulle flette dokumenterne sammen, inden du vedhæfter dem. Det gør det både nemmere og hurtigere, at vedhæfte relevante dokumenter til dine fakturaer.
  2. Lav fordelingsnøgler med op til 100 linjer
    Nu kan du lave fordelingsnøgler med op til 100 linjer, hvor du før kun kunne lave 25. Det betyder, at du ikke behøver lave flere fordelingsnøgler med risiko for fejl, hvis du har mere end 25 posteringer.
  3. Angiv standard valuta på konto
    Nu kan du angive en standard valuta på en konto. Det betyder, at posteringer i din kassekladde, hvor du bruger en konto med en standard valuta, automatisk oprettes i den valuta. Det sparer tid og minimerer risikoen for fejl, hvis du ofte bruger en bestemt valuta på en bestemt konto.
  4. Advarsel ved identisk CVR-nummer
    Nu får du en advarsel, hvis du opretter en leverandør med det samme CVR-nummer, som en eksisterende leverandør. På den måde er du sikker på ikke at oprette den samme leverandør to gange.
  5. Skjul posteringer med vedhæftede bilag
    Nu kan du skjule posteringer med vedhæftede bilag under søgning og lister. Det gør det nemmere at finde en eksisterende postering, som du mangler at vedhæfte et bilag til.
  6. Angiv forskellige e-mailadresser til fakturaer, order og tilbud
    Nu kan du angive forskellige e-mailadresser på dine kunder, som skal bruges, når du sender henholdsvis fakturaer, ordrer og tilbud. På den måde kan du angive forskellige e-mailadresser som standard på den samme kunde.
  7. Skjul indkøbspris på fakturaer
    I dine brugerindstillinger kan du nu vælge, om du vil skjule indkøbspris på fakturaer, tilbud og ordrer. Det kan være relevant, hvis du ofte laver fakturaer, tilbud og ordrer sammen med en kunde, så kunden ikke kan se din indkøbspris og profit.  
  8. Se sendt dato på igangværende ordrer, tilbud og bestillinger
    Nu kan du se, hvornår en salgsordre eller et tilbud blev sendt til din kunde eller vareleverandør direkte på ordren eller tilbuddet. Har du tillægsmodulet Lagerstyring, kan du også se, hvornår en bestilling er blevet sendt. Det gør det nemmere for dig, at holde styr dine afsendelsesdatoer.
  9. Avanceret søgning på fakturaer og tilbud
    Nu kan du også lave avanceret søgning på fakturaer og tilbud, ligesom du allerede kunne på ordrer. Det kan være brugbart, hvis du har mange igangværende fakturaer eller tilbud, som du skal holde styr på.
  10. PDF-størrelse tilpasses til skærmen
    Nu bliver PDF’ers størrelse automatisk tilpasset til den skærm, du arbejder på. Det gør det nemmere for dig at læse PDF’en, uden du selv skal gøre den større først.

2 forbedringer i Indscanning og Smart Inbox

  1. Brug beløb til at søge efter posteringer
    Nu kan du indtaste beløb, når du søger efter eksisterende posteringer i Inbox og Smart Inbox. Det kan gøre det nemmere for dig at finde den rette postering.
  2. Eksporter posteringer i Inbox
    Når du søger efter bestemte posteringer i Inbox og Smart Inbox, kan du nu eksportere de posteringer, du får frem på listen. Det kan gøre det nemmere for dig, at krydstjekke dine posteringer med dine dokumenter.  

2 forbedringer i Lagerstyring

  1. Skift enhedspris ved overførsel af bestilling/modtagelse
    Nu kan du skifte enhedsprisen på varer, når du overfører en bestilling eller modtagelse til en vareleverandørfaktura. Det kan være en fordel, hvis du fx ikke kender enhedsprisen, når du bestiller produkter fra en leverandør.
  2. Bedre overblik over minimumlager
    I din genbestillingsrapport kan du nu vælge kun at se varer med en beholdning under minimumlager. Det gør det nemmere at holde styr på, hvilke varer du skal huske at bestille hjem. Derudover får du nu en advarsel på fakturaer, ordrer og tilbud, når lagerbeholdningen er under minimum.

2 forbedringer i Projektstyring

  1. Projektnummer vises på liste over posteringer
    Du har fået en ny kolonne i din kassekladde, hvor du kan se projektnummeret, der knytter sig til de forskellige posteringer. Det giver dig et bedre overblik over dine projekter og posteringer i kassekladden.
  2. Hovedprojekt vises på fakturaer
    Nu kan du se hovedprojekter, når du skal tilknytte et projekt til en faktura. Det giver dig et bedre overblik over, hvilke projekter du kan vælge.

1 forbedring i Periodisering og anlæg

  1. Periodiserings-indikator på fakturalinjer
    Nu kan du se, om der er periodisering på en faktura, ordre eller tilbud. Du har fået et lille ikon ved hver linje, hvor du kan se start- og slutdato for periodiseringerne.

Jeg håber, du bliver glad for alle de forbedringer, vi har lavet. Hvis du vil have overblik over alt, hvad der er sket i e-conomic i løbet af de sidste to uger, kan du se den fulde liste over forbedringer på forum her >>