Smart Inbox er vores mest nyskabende tillægsmodul. Derfor arbejder vi også hele tiden på at forbedre det, så din bilagshåndtering kan blive endnu mere automatiseret.
Senest har vi lavet 4 større forbedringer, som har været meget efterspurgte. Dem kan du læse meget mere om nedenfor.
1. Dit arbejde gemmes automatisk
Nu bliver dit arbejde i Smart Inbox automatisk gemt, hvis du forlader tillægsmodulet. Det betyder også, at du kan gøre dine posteringer helt klar, inden du opretter dem, hvis du har brug for det.
2. Du har fået flere muligheder, som i kassekladden
Nu kan du oprette en ny leverandør eller konto i Smart Inbox, på samme måde som i kassekladden. Og har du tillægsmodulerne Projektstyring eller Dimension, kan du sætte en projektomkostning eller afdeling på din postering direkte i Smart Inbox. Så behøver du ikke gå til kassekladden, for at gøre din postering færdig.
3. Du har fået nemmere navigation og bedre visning
Smart Inbox har fået et gevaldigt ansigtsløft. Det betyder, at du nu kan se hele dit dokument, når du åbner det, i stedet for kun den øverste del. Samtidig har du fået en zoom-funktion og mulighed for at åbne dokumentet i et pop-up-vindue. Sidst, men ikke mindst, kan du nu søge efter dokumenter i Smart Inbox.
4. Du kan godkende bilag
Du kan nu vælge, at fakturaer og kvitteringer, der sendes til Smart Inbox, skal godkendes før de kan behandles. Når funktionen er slået til, skal én af de valgte godkendere tage stilling til de fakturaer og kvitteringer, der sendes til Smart Inbox. På den måde sikrer du, at alle bilag i Smart Inbox tilhører din virksomhed. Du aktiverer selv godkendelse af bilag under “Indstillinger” i Smart Inbox.
Jeg håber, du bliver glad for de 4 forbedringer, og at de kan gøre dit arbejde i Smart Inbox nemmere. Hvis du har forslag til, hvordan Smart Inbox kan blive endnu smartere, vil vi meget gerne høre fra dig på vores Forum >>
hvad er det i har lavet??? hvordan ser jeg fakturaerne?
Hej Jesper
Jeg tror, jeg ved hvad du mener 🙂
Du kan stadig se dine bilag og fakturaer i din SmartInbox.
Når du er inde i din Smart Inbox, kan du mellem kolonnerne “Dato” og “Navn” se et forstørrelsesglas. Hvis du holder musen henover forstørrelsesglasset, kan du se en miniaturevisning af dit bilag. Du kan også klikke på den linje som hører til det bilag du ønsker at se. Ved at klikke på linjen, åbner du bilaget og får mulighed for at kontere det.
Jeg håber, det var den hjælp du havde brug for. Hvis jeg helt har misforstået må du endelig sige til, så får jeg meget gerne en kollega til at ringe dig op. Du skal også være velkommen til selv at ringe til vores support på 88204840 eller fange dem på chatten, de kan helt sikkert hjælpe.
Mvh. Louise, Visma e-conomic
Super fedt med godkendelse af bilag, men jeg savner at man kan sende bilag til forskellige godkendere. Er det noget I har tanker om?
Kære Lona,
Mange tak for din kommentar! Vi beklager det sene svar.
Det er desværre ikke muligt at lave et hieraki af godkendere eller mere komplekse godkendelsesprocedurer.
Det er dog muligt at sætte flere godkendere op, men de vil alle være ligestillet. Det betyder at den første der godkender bilaget, er den som bestemmer om det er godkendt eller afvist.
Var det det du mente med dit spørgsmål? Ellers må du endelig sige til 🙂
Venlig hilsen,
Sheena, e-conomic
Det er præcis det der er irriterende, at fakturaer sendes til alle medarbejdere som kan godkende fakturaer. Så skal alle medarbejdere bruge tid på at åbne samtlige fakturaer for at se om det er deres faktura. Det ville være dejligt hvis man kunne sende en faktura til godkendelse hos en bestemt medarbejder, altså at man selv kunne definere på hver enkelt faktura, hvem der skal godkende 🙂
Hej Lona,
Vi forstår hvad du mener, og er kede af at godkendelsesfunktionen ikke passer til din ønskede arbejdsgang i øjeblikket. Vi håber du synes at nogle af de andre opdateringer i Smart Inbox har været mere brugbare i denne runde. 🙂
Venlig hilsen,
Sheena, e-conomic
Hvornår kommer det til at understøtte projektstyring ?
og Lona | 4. oktober 2019 kl. 08:43 har fat i noget.
Hej Kasper
Mange tak for din kommentar! Vi beklager det sene svar.
Lige nu understøtter vi projektstyring i Smart Inbox på samme måde, som I kender det fra kassekladden. Det betyder så at vi faktisk understøtter projektstyring nu.
Angående spørgsmålet om godkendelse, som du refererer til:
Det er desværre ikke muligt at lave et hieraki af godkendere eller mere komplekse godkendelsesprocedurer.
Det er dog muligt at sætte flere godkendere op, men de vil alle være ligestillet. Det betyder at den første der godkender bilaget, er den som bestemmer om det er godkendt eller afvist.
Jeg håber det besvarer dit spørgsmål, og ellers må du endelig sige til 🙂
Mvh Sheena, e-conomic
Er alle problemer med projektstyring løst, så jeg snart kan gøre brug af det modul jeg betaler for? Og som jeg ikke kan afmelde uden de bilag der er lagt ind via modulet forsvinder (alle bilag lagt ind via smart inbox sløjfede momskoder, så jeg måtte kreditere alle bilag manuelt og lægge dem ind en gang til uden om smart inbox)
Hej Dorthe
Tak for din henvendelse, vi beklager det sene svar.
Angående dit spørgsmål om projektstyring:
Vi har ingen kendte fejl i forhold til projektstyring, så hvis du oplever problemer må du meget gerne tage fat i supporten og fortælle om problemet. Så kigger vi på det hurtigst muligt. Der har tidligere været fejl, men de burde alle være rettet nu.
Du kan finde kontakt til vores support her: https://www.e-conomic.dk/support
Angående momskoder i Smart Inbox:
Vi har desværre stadig en udfordring med, at momskoder ikke bliver fanget, hvis kontoen bliver foreslået af systemet. Vi er meget kede af at det skaber ulemper for din arbejdsgang i øjeblikket. Vi arbejder hårdt på at løse problemet, og håber at det sker hurtigst muligt.
Jeg håber det besvarer dit spørgsmål, ellers må du endelig sige til. 🙂
Mvh Sheena, e-conomic
Det er et kæmpe ønske herfra, som Lona skrev 4. oktober 2019 kl. 08:43 and man kan sende bilag rundt til godkendelse. Det giver ingen mening det setup som er idag
Hej Jakob,
Mange tak for din henvendelse.
Godkendelse er en ny funktion i Smart Inbox i denne omgang, og i øjeblikket er det desværre ikke muligt at lave et hieraki af godkendere eller mere komplekse godkendelsesprocedurer.
Det er dog muligt at sætte flere godkendere op, men de vil alle være ligestillet. Dvs at den første der godkender bilaget, er den som bestemmer om det er godkendt eller afvist.
Jeg håber det besvarer dit spørgsmål, ellers må du endelig sige til. 🙂
Mvh. Sheena, e-conomic
Jeg savner en kalender ved faktura dato og betaling, da smart inbox ikke kan læse min leverandørs fakturaer, så den sætter fakturadatoen til at være den dag jeg bogfører dem, og så passer betalingsdatoen jo derfor heller ikke.
Er glad for at jeg nu kan se hele fakturaen, så jeg får bogført dem på den rigtige konti uden at skulle scrolle ned
Hej Charlotte
Tusind tak for din henvendelse 🙂
Det er da en meget god idé! Det er ikke noget vi arbejder på pt, men det kan det måske blive i fremtiden. Du må meget gerne foreslå det på forum, hvor vi tager imod forslag til forbedringer på produktet. Du finder vores forum her: https://forum.e-conomic.dk/
Ellers er vi glade for at du kan mærke værdien i nogle af de andre forbedringer vi har lavet denne gang 🙂
Fortsat god bogføring!
Mvh. Sheena, e-conomic
Jeg stemmer i med ønsket om at kunne sende fakturaer til godkendelse hos specifikke godkendere.
Det er bare ikke spor effektivt at alle skal forholde til alle fakturaer, når de reelt kun selv skal godkende 10% af fakturaerne.
De giver alt for meget spildtid og ekstraarbejde.
Hej Astrid,
Tak for din henvendelse.
Vi er kede af at godkendelsesfunktionen ikke passer dine arbejdsgange som ønsket.
Godkendelse er en ny funktion i Smart Inbox i denne omgang, og i øjeblikket er det desværre ikke muligt at lave et hieraki af godkendere eller mere komplekse godkendelsesprocedurer.
Vi håber ellers du er glad for nogle af de andre forbedringer vi har lavet i Smart Inbox denne gang. Ellers må du endelig sige til. 🙂
Mvh. Sheena, e-conomic
Jeg stemmer lige i på denne tråd, det ville være dejligt med specifikke godkendere. Jeg ville sågar gå så langt at det kunne blive sat op fast via leverandøren måske 🙂
Hej Anja
Tak for din kommentar.
Det er et rigtig godt forslag med specifikke godkendere eller et hierarki af godkendere i Smart Inbox. Det har vi også modtaget forespørgsler om på vores Forum, hvor man som bruger kan komme med sine input til forbedringer i e-conomic: https://forum.e-conomic.dk/
Jeg kan desværre ikke sige om eller hvornår, vi kommer til at arbejde videre med godkendelse i Smart Inbox. Men hvis du har lyst, kan du oprette en profil på Forum og skrive dit eget forslag eller stemme på andre brugeres forslag. På den måde kan vi bedre se, hvor mange brugere der ville få glæde af fx et opdateret godkendelses-flow og så er der større sandsynlighed for, at det bliver prioriteret over de mange andre forslag til forbedringer, vi også har 🙂
Du må have en rigtig god dag.
Mvh. Rikke, e-conomic