Hos e-conomic synes vi, at det er vigtigt at byde vores kunder velkommen, så de får en god start med regnskabsprogrammet. Derfor ringer vi til nye kunder for at høre, om de er kommet godt i gang.

Som regel er det vores velkomstteam bestående af 8 yderst kompetente supportere som ringer, men forleden dag var det nogle helt specielle herrer, som bød nye kunder velkommen.

Uvante stemmer i supporten
Supporten fik besøg af e-conomics administrerende direktør, Torben Frigaard Rasmussen samt online chefen, Tue Skaarup. De to fik en grundig introduktion til, hvorfor og hvordan vi foretager velkomstkald, som vi kalder det.

Torben siger om sin oplevelse:
For mig er det vigtigt, at e-conomic er en flad organisation, og derfor syntes jeg det var nærliggende, at jeg også fik snakket med nogle af vores kunder – for de er vores højeste prioritet.

torben laver velkomstkald

Torben taler med en ny og tilfreds e-conomic kunde

Jeg fik en rigtig god forståelse for vores kunder og deres behov, og det var en rigtig positiv oplevelse at tale med et par af dem. Det er bestemt noget vi fortsætter med.”

Velkomstkald giver god respons
Gurjap og Asma, som er velkomst-eksperter, forklarer at det er vigtigt, at kunderne får en god start med e-conomic. Hvis de fra starten bliver gjort opmærksom på online kurser, e-copedia, hjælpevideoer og lignende, så ved de hvor de kan lede, hvis de mangler hjælp.

Et velkomstkald kan hjælpe nye kunder godt i gang med e-conomic, og vi får også rigtig god respons på denne gestus.

Denne positive respons mærkede Tue Skaarup også. Han siger:
Jeg tror altid vi har haft velkomstkald i e-conomic. Det er ligesom en del af firmaets kultur, som jeg rigtig godt kan li’.

tue laver velkomstkald

Tue har en god back-up i Asma

Det var første gang i mine 3 år i e-conomic, at jeg prøvede velkomstkald. Jeg talte vel med 5-6 nye kunder, og de var glade for mit opkald. Det må være på grund af mit vindende væsen 🙂 Eller måske snarere fordi de kunne mærke, at hele formålet med velkomstkaldet er en udstrakt hånd, at sige velkommen og hjælpe godt i gang, intet andet.

Så det var en rigtig god oplevelse for mig, og en tradition i e-conomic jeg er stolt af.”

Vi laver e-conomic til dig
Det er ikke altid, at kunderne har brug for hjælp, fordi de er kommet godt i gang. I nogle tilfælde er kunderne godt forberedt og sidder klar med en liste med spørgsmål 🙂 Andre gange har de simpelthen for travlt til at snakke, men så længe de får at vide, at vi rigtig gerne vil hjælpe dem, så er vores mål nået.

Det vigtige for os er ikke, at vi har fået et par chefer til at ringe til kunder. Nej, det vigtige er nemlig, at du er en glad og tilfreds kunde, som får en god oplevelse med e-conomic. Sagt med store ord er du jo vores levebrød. Derfor er det næsten endnu mere vigtigt, at e-conomics ansatte får en ide af, hvem du er.

Flere medarbejdere på glatis
Vi sætter endnu flere uvante medarbejdere til at ringe til nye kunder – vi kalder det ”operation velkomstkald”. Det kan forhåbentlig give dem mere indsigt i, hvem der rent faktisk er brugerne af det produkt, vi udvikler og servicerer. Og på den måde kan vi gøre e-conomic bedre og kunderne mere tilfredse. Det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Følg med senere 🙂