For de fleste selvstændige, er det en helt speciel følelse, når man udsender fakturaer til sine kunder og bagefter ser pengene drysse ind på bankkontoen. Men det kræver også, at man lige tager bogholder-hatten på og får betalingerne registreret i e-conomic, så der er styr på regnskabet.

Spar tid med kassekladden ’Indbetalinger’

Har du valgt en standardopsætning i e-conomic, har du automatisk tre kassekladder at vælge i mellem. Det er helt op til dig, hvor mange kassekladder, du vil bruge, men vi kan varmt anbefale vores standard-kassekladde til indbetalinger.

I kassekladden ’Indbetalinger’ har vi klaret opsætningen for dig, så du kan registrere dine kundeindbetalinger med et par klik. Du skal blot udfylde dato og fakturanummer, så udfyldes resten af sig selv – du behøver altså ikke at tænke på bilagstype eller debet/kredit, det har vi klaret på forhånd.

Gør indbetalinger til en fast procedure

Samarbejder du med en bogholder i e-conomic, kan det også være en fordel at have indbetalinger på sin egen kassekladde, så du løbende kan bogføre dem, når pengene går ind på din bankkonto. På den måde har du hele tiden overblik over ubetalte fakturaer og er klar til at sende eventuelle rykkere. Og så er der lidt mindre arbejde til din bogholder.

Fik jeg nævnt, at når du bogfører dine indbetalinger, så bliver fakturaerne som du har refereret til automatisk udlignet? Det er smart, det er nemt og vi synes, at du skal prøve det.

På e-conomics dashboard, der ligger på fanebladet ”Hjem”, har du altid en oversigt over de fakturaer, der endnu ikke er betalt.

dashboardet

Hvis du ikke har fået udlignet flere af dine indbetalinger, så kan du også lave en automatisk udligning.

Så hermed en opfordring til at tage bogholder-hatten på, du ender måske med at blive helt glad for den.

ugle-med-hat

Hvis du gerne vil se det hele ‘in-action’, så prøv vores gratis online kursus for virksomheder: ‘Kunder, indbetalinger og rykkere’. Du kan tilmelde dig online kurser her.