Det er nu ret præcist et halvt år siden, e-conomic blev købt af Visma. For Visma var e-conomic en vej ind på det danske marked for cloudbaserede regnskabsprogrammer og dermed en vigtig brik i bestræbelserne på at etablere sig som nordens største leverandør af økonomisystemer i skyen. Det kommer til at betyde mange spændende nye muligheder. e-conomic fortsætter – som det også blev meldt ud i tidligere blog – med at gøre det, vi gør bedst. Og vores kunder har da heller ikke oplevet praktiske ændringer ved det nye ejerskab. Alting er på sin vis business as usual… og så alligevel ikke.
Brancheløsninger er det nye sort
Tidligere var drømmen at erobre store dele af Europa, men i dag har vi blikket stift rettet mod det danske marked. Og det er en ubetinget fordel for dig og vores øvrige kunder. Vi sætter nemlig alle sejl til for at udvikle vores løsninger til det danske marked efter de særlige markedsforhold, der gælder her. Skalerbare løsninger, der tager afsæt i dine behov, så du kan arbejde smartere og mere smidigt.
e-conomics brancheløsninger er et godt eksempel på det nye fokus. Hver branche, hver forretning har sine særlige udfordringer og behov. Og det er netop dem, som brancheløsningerne tager afsæt i. Salg, fakturering, projektstyring, kundehåndtering, rapportering, webshop, lønsystem, inkasso er blot nogle af de redskaber, som mange kunder har brug for. Men der findes også apps, som er udviklet specifikt til den enkelte branche, fx en løsning til transportvirksomheder, der kan bruges til at planlægge opgaverne optimalt, udskrive fragtbreve, danne labels, fakturere og en masse andet.
Nemt at skræddersy en løsning
Tidligere har kunderne selv skulle sætte løsninger sammen og bruge meget energi på at få dem integreret. Men sådan behøver det ikke at være. Med e-conomics tillægsmoduler og over 200 apps kan man skræddersy en komplet løsning, der matcher netop din forretnings behov. Vel og mærke en løsning, der fungerer gnidningsfrit og som er enkel at udvide og skalere. Og vi har endda kun set toppen af isbjerget. Der bliver udviklet brancheløsninger på livet løs, og tanken om one size fits all er for længst lagt i graven.
Om fem år er e-conomic fortsat den førende leverandør af cloudbaserede regnskabsløsninger. Men vi vil også være kendt for at kunne binde alle øvrige dele af kundens forretning sammen, uanset hvad kunden beskæftiger sig med. Og det fantastiske er, at vores mange apps betyder, at det kan gøres særdeles billigt.
Du kan godt begynde at glæde dig.
Udenlandske aktiviteter skilt fra
e-conomics udenlandske aktiviteter i England, Spanien, Tyskland, Frankrig og Polen indgik ikke i handlen med Visma. De fortsætter i en separat forretningsenhed under navnet Reviso. I praksis kommer det til at berøre ganske få administratorer, som har kunder uden for norden. Du behøver dog ikke foretage dig noget – Bliver du berørt, kontakter vi dig direkte og sørger for at du kan arbejde i både Reviso og e-conomic.
Hej. Ang. “Og vores kunder har da heller ikke oplevet praktiske ændringer ved det nye ejerskab” det ved jeg nu ikke siden foråret har der godt nok været mange drift problemer og i lover hele tiden at nu er de løst, men alligevel oplever vi hele tiden at den bare tænker og tænker når vi laver en faktura eller at vi slet ikke kan logge ind det er i sær ved 17-19 tiden at vi er ramt, og vi har flere pc vi bruger så det er ikke bare vores pc og vi prøver også både i firefox og Explorer, håber i for styr på det meget snart for ellers bliver det godt nok ikke sjov at lave faktura op mod jul hvor alle nok har travlt med at lave faktura. God Weekend
Synd, at man hos e-conomic har den opfattelse, at det er et plus, at vi kunder ikke har oplevet praktiske ændringer siden Vismas´s overtagelse.
Jeg mener, at selv efter at der endelig er kommet en ny leder på banen, at der fortsat pumpes varm luft ud over os. Jeg har hele tiden været klar over, at e-conomic i længden ikke kunne gabe over hele verden samtidig med, at de skulle holde et vaklende system på benene. Lad os nu få at vide, om e-conomic fortsat vil forblive på laveste fællesnævner-niveau, eller man virkelig mener, at det professionelle segment skal høres og plejes.
Hvis det sidste er tilfældet, forstår jeg ikke, at der ikke kan henvises til en brancheløsning for handelsvirksomheder, som der må være et væld af blandt kunderne. Hos handelsvirksomhederne er lagerstyring et absolut must. Gør I nu noget ved det, for det nuværende niveau er utilstrækkeligt?
For 2-3 år siden var e-conomic på rette vej for derefter at køre i grøften i fuld fart.
nu køre systemet ikke igen flot, får vi snart en info hvornår vi kan benytte systemet igen
siden var ude af drift i 29 min , det kunne være godt at der var en support som var åben efter kl 1800
det han andre………
Jeg bruger e-conomic både i mit tyske og mit danske firma og undrer mig over, hvem der ejer Reviso, hvordan jeg kan være sikker på, at Reviso og e-conomic kan enes om at dele samme Software-System og ikke mindst hvordan Reviso, der har meget få kunder og dermed indtægter, kan have råd til at betale for den videre udvikling af systemet. Det har jeg spurgt Reviso om, men naturligvis ikke fået noget svar. Formentlig kun et sprøgsmål om tid før Reviso lukker og slukker…
Hej Henrik
Jonas fra Reviso her.
Jeg har spurgt vores support-team, og vi kan ikke se din henvendelse, så jeg tillader mig at svare her i stedet:
Jeg kan forsikre dig om, at vi har resourserne til at videreudvikle programmet og gøre det endnu stærkere for vores europæiske kunder.
Reviso er ejet af engelske Hg Capital – det samme selskab der indtil maj måned også ejede e-conomic. Hg Capital valgte ikke at sælge de Europæiske aktiviteter fra, da de har en klippefast tro på at vi, med det rette fokus, kan drive det til noget rigtig stort i Europa.
Vi har pt. en solid mængde kunder i både Tyskland, England og Spanien, og vi arbejder benhårdt på at få mange flere.
I forhold til parløbet med e-conomic: I løbet af december flytter vi alle Reviso-kunder til et separat driftsmiljø i skyen hos Microsoft Azure. Dette er fuldstændig uafhængigt af e-conomic, og vi vil derfor kunne udvikle systemet så det passer til vores kunders behov. Vi ser dette som en kæmpe fordel, og glæder os til at kunne servicere jer fra en moderne og skalerbar platform.
Afslutningsvis: Vi sidder klar på help@reviso.com, hvis du har lyst til at fortsætte dialogen.
Bedste hilsner
Jonas Mosbech
CTO, Reviso
Det er underligt som e-conomic.dk ser det som en fordel at fokusere på det lokale marked når vi er mange selskaber som fokuserer på internationalisering. Vi har valgt e-conomic fordi I havde samme planform i de lande hvor vi har virksomheder. Så i vores optik går I den helt forkerte vej!
Som de andre her på siden også kommenterer, så er driften af e-conomic.dk blevet voldsomt forringet efter at Visma overtog selskabet. Nedetider, driftsforstyrrelser og langsom respons er blevet en del af hverdagen og det er helt og aldeles uacceptabelt for en cloud-baseret løsning.
Sorry guys, men I er altså på vej ud af et forkert spor.