Mød Dejvid Vidojevic, e-man og konsulent i e-conomics Outbound Team

 blog-portraet-dejvid-ny-economic

 

Jeg møder min kollega Dejvid på fjerde sal, hvor Outbound Teamet holder til. I afdelingen summer det af aktivitet. Klokken er kun lidt over 9 om morgenen, men teamet er allerede i fuld gang med at tale i telefon med e-conomics mange kunder. Da jeg træder ind i afdelingen, er Dejvid ved at afslutte sin telefonsamtale med en ny kunde, som han har ringet og budt velkommen til e-conomic. Dejvid siger farvel, tager sit headset af og smiler: “Så er jeg klar til interviewet.”

Dejvid er 23 år og startede sin karriere hos e-conomic som deltidsansat praktikant tilbage i august 2012 i forbindelse med sin uddannelse som finansøkonom. Siden er han blevet fuldtidsansat og arbejder i dag i Outbound Teamet, som bl.a. har til opgave at ringe til alle nye kunder og byde velkommen. Han er således en af de venlige stemmer, som alle nye kunder får i røret i starten af kundeforholdet.

Jeg har sat Dejvid stævne for at høre ham om hans erfaringer med kundernes brug af det nye e-conomic, som i de seneste mange måneder er blevet udrullet.

Hvorfor har e-conomic valgt at lancere ny e-conomic?

“e-conomic var jo efterhånden blevet en ældre dame. Programmet så dagens lys helt tilbage i 2001, og der er selvfølgelig sket meget på den teknologiske front siden dengang. Selvom vi løbende har udviklet programmet, så var tiden nu inde til at bringe e-conomic ind i den nye tidsalder. Vi har brugt meget tid på at lytte til vores kunders ønsker og derudfra skabe et program, som er topmoderne og med på beatet. Vi er faktisk ret stolte af det nye e-conomic, som det er i dag, men vi fortsætter selvfølgelig med at gøre det bedre og bedre fremover .”

Kan du give nogle eksempler på nye funktioner i ny e-conomic?

“Vi har bl.a. noget, som vi kalder “Inline search”, som gør, at man f.eks. kan nøjes med at indtaste det første af et navn i søgefeltet, som så straks søger i databasen og finder hele navnet. Det sparer selvfølgelig masser af tid. Et hit er også de nye ikoner, som viser fejl i posteringerne i tilfælde af ubalance. Endelig vil jeg fremhæve muligheden for at justere feltrækkefølgen i kassekladen, så den passer til ens behov.”

Er der lutter tilfredshed med ny e-conomic?

“Nej, selvfølgelig ikke. Når man laver en så omfattende opdatering af et program, som vores kunder har arbejdet med i lang tid, medfører det naturligvis også kritik. Det kan vi godt forstå, for de havde vænnet sig til, at tingene så ud på en bestemt måde, at knapperne lå dér, hvor de gjorde osv. Tænk bare på, hvordan mange af os reagerede, da Office-pakken i 2007 ændrede markant udseende og indførte det såkaldte “værktøjsbånd”. Man skulle pludselig til at lære en ny brugerflade at kende, og det krævede lidt ekstra energi. Men lidt efter lidt opdagede man, at programmet var blevet meget lettere at bruge. Sådan er det også for ny e-conomic. Vi har fået henvendelser om alt fra kontrastfarver til sproget i programmet, og det er noget, vi lytter til og tager med i vores overvejelser omkring kommende opdateringer.

Når det er sagt, er det vigtigt for mig at slå fast: Det nye e-conomic er i bund og grund det solide og professionelle online regnskabsprogram, som det var før. Det er bare blevet endnu bedre! Og vi tror på, at alle vil blive lige så glade og tilfredse med programmet, når de har vænnet sig til det. I mellemtiden lytter vi opmærksomt til den kritik, som vores kunder sender til os og står til rådighed med al den hjælp, man kan ønske sig. Vi er altid klar til at hjælpe på telefonen, chat og e-mail, og man kan også finde hjælp til selvhjælp i vores hjælpeleksikon e-copedia, i hjælpevideoer, ligesom vi afholder fysiske og online-baserede kurser om programmet. Alt er selvfølgelig helt gratis. Derudover informerer vi løbende om ændringer og nyheder på bl.a. login-siden, i selve applikationen samt på mail.”

Hvis du skulle nævne de tre vigtigste gevinster ved ny e-conomic, hvad ville det så være?

“Så ville jeg nævne programmets simplere arbejdsgange, nye funktionalitet og tydeligt forbedrede brugerflade. De simplere arbejdsgange gør, at arbejdsprocesserne er blevet kortere, og man sparer klik for at nå frem til det, man ønsker. De nye funktioner – som f.eks. inline search – gør det hurtigere og lettere at arbejde med programmet. Og den forbedrede brugerflade har virkelig gjort programmet overskueligt og brugervenligt, synes jeg. Alt kan koges ned til det store udbytte, man som bruger får ved sparet tid, som i stedet kan bruges til at udvikle virksomheden og øge omsætningen. I det hele taget er det mit indtryk, at kunderne har fået en betydeligt bedre og mere behagelig arbejdsdag med det nye design.”

Hvis man endnu ikke har skiftet til ny e-conomic, hvordan bærer man sig så ad?

“Det er superlet. Når man logger på e-conomic, ser man en pop-op, der fortæller, at man nu automatisk bliver skifter til ny e-conomic. Herefter klarer programmet resten. Man skal heller ikke være bange for at miste sine regnskabsdata, for de overføres naturligvis til det nye design. Jeg anbefaler i øvrigt, at man bliver mere fortrolig med det nye design ved at melde sig til det gratis kursus “Det nye e-conomic – guided tour” eller ved at se nogle af vores mange hjælpevideoer om emnet.

Endelig skal man huske, at der er en bagkant for, hvor længe man kan fortsætte med at bruge det gamle e-conomic. Alle nye kunder får automatisk det nye design, men i slutningen af april flytter vi de sidste eksisterende kunder med det gamle program over til det nye design, hvis man ikke selv har gjort det inden da. Vi melder selvfølgelig ud i god tid, hvornår den endelige frist er.”