I vores evige jagt på at forbedre e-conomic og ikke mindst brugeroplevelsen ved e-conomic, må vi konstatere en til tider uacceptabel hastighedsnedgang. Det kan skyldes mange ting, men vi har opdaget, at nogle kunder i perioder har et meget stort antal forespørgsler til vores API. API’et er det modul der i e-conomic udveksler informationer med andre systemer som for eksempel webshops og lønsystemer. Du kan eventuelt læse mere om API’et på vores hjemmeside.

Da de mange forespørgsler til API’et påvirker hastigheden på e-conomic, har vi besluttet, at vi dagligt vil udsende mails til de kunder, som den foregående dag har haft mere end 50.000 forespørgsler til API’et. I mailen opfordre vi til, at kunden får gennemgået sin integrationsløsning og får reduceret antalet af forespørgsler.

Selom du ikke modtager en mail, kunne et serviceeftersyn af din integration alligevel være en god ide. En optimering af din integrationsløsning, vil ikke alene kunne have en positiv effekt på e-conomic generalt, men en endnu større effekt på din egen løsning, både med hensyn til hastighed og brugeroplevelse.

De første mails udsendes i dag, den 16. februar, til den som er registeret som superbruger på de pågældende kunder.

Vores API supportteam (api@e-conomic.com) står naturligvis til rådighed med råd og tips til, hvordan integrationen kan optimeres.