Hvad er det egentlig, der adskiller ekstremt succesfulde virksomheder som Google, Apple og Coca Cola fra alle andre? Dét spørgsmål er der helt sikkert mere end et svar på. Men et af svarene er, at de kender deres kunder bedre end deres egen baglomme, og at de bruger den viden aktivt i alt, hvad de foretager sig. På den måde kan de nemlig skabe loyale ambassadører for deres brands og øge deres omsætning år efter år.

Et samlet overblik over alle kundeinformationer er derfor et af de stærkeste kort, din virksomhed kan have på hånden, hvis den skal vækste. Uanset størrelse, indsamler din virksomhed nemlig enorme mængder af viden om jeres kunder hver eneste dag. Men en stor del af den viden kommer aldrig meget længere end til forskellige notesblokke, word-dokumenter og kloge hoveder på dine ansattes skuldre. Det kan betyde, at der ikke bliver fulgt op på møder og aftaler, ligesom vigtige detaljer kan gå tabt, og I skal gætte jer til, hvor I skal lægge jeres indsats og fokus.

lille-infoboks-til-blog-indslag2

Tag kontrollen over din kundeviden og sæt gang i væksten

Heldigvis er der hjælp at hente, hvis du vil have bedre styr på den kundeviden, som din virksomhed allerede ligger inde med. Med et CRM-system kan du nemlig tage kontrollen over dine kundeinformationer og gøre dem til indsigter, der kan bruges til at træffe de rigtige beslutninger, og tage din virksomhed til det næste niveau.

CRM står for Customer Relationship Management, og som navnet antyder, kan det hjælpe med at holde styr på forholdet mellem kunder og virksomhed. Et CRM-system er nemlig en platform, hvor din virksomheds kontakter, kunde- og aktivitetsinformationer kan gemmes og deles på tværs af afdelinger og kollegaer.

Med et CRM-system kan alle din virksomheds interaktioner, såsom e-mails, møder og præsentationer, desuden trackes, så I altid kan levere den bedste kundeservice samt kommunikation, som er målrettet, relevant og personaliseret hver gang.

Det kan et CRM-system gøre for din virksomhed
Når du først har fået en forståelse af, hvem dine kunder er, og hvilke behov de har, vil nye muligheder for salg til eksisterende kunder pludselig springe dig i øjnene. Men der er endnu flere fordele at hente ved et CRM-system, og din virksomhed kan få glæde af:

  • Bedre kontrol med forretningen og mindre stress i hverdagen.
  • Bedre salg, fordi det er nemmere at finde og dele kundeinformationer, oprette tilbud, følge op på leads og administrere nye salg.
  • Bedre kundeservice og kundefastholdelse, fordi der er 100% styr på kundeserviceafdelingens indbakke.
  • Leads af højere kvalitet, fordi kontakter kan segmenteres, så der kan fokuseres på de leads, der er klar til at købe, frem for de leads, som ikke er.

graf-til-superoffice_3

For nylig spurgte vores app-partner, CRM-virksomheden SuperOffice, deres kunder, hvilke fordele et CRM-system har givet deres virksomheder. Som du kan se i grafen ovenfor, har 81% af kunderne netop svaret at bedre kontrol og mindre stress er en af de største fordele, de har fået. Samtidig svarede henholdsvis 27,1% og 20,2%, at øget salg og forbedret kundeservice var de største fordele for deres virksomheder.

Lettere arbejdsgange med et integreret CRM-system
Hvis et CRM-system lyder som noget din virksomhed kan få glæde af, så har vi en række app-partnere, der laver CRM-systemer, som kan kobles sammen med dit e-conomic regnskabsprogram og gøre dine daglige arbejdsgange langt nemmere. Du kan finde alle vores partnere på app-siden – der er helt sikkert en løsning, som passer til dine behov.

Uanset størrelsen på din virksomhed og dine ressourcer er det altså bare med at gribe chancen, tage kontrollen over din virksomheds kundeviden og måske træde i fodsporene på megavirksomheder som Google, Apple og Coca Cola i 2017.

lille-infoboks-til-blog-indslag2