e-conomic er en online virksomhed, det er vist ingen hemmelighed. Derfor vil vi også rigtig gerne være gode til det der med at være online – ja, det er ret bredt ”det der online”.

I vores verden giver det mening at tænke online. Og der er flere grunde til hvorfor. I dette og kommende indlæg vil jeg øse med den store erfaringsske, så du kan læse om vores oplevelser – gode som dårlige – i denne store online verden. Måske du selv kan lære noget.

Vi har lært af vores fejl – og vi lærer stadig
Hos e-conomic har vi begået fejl – flere end én. Det er vi ikke bange for at indrømme. Og vi er egentlig heller ikke bange for at begå fejl. For uden fejl lærer vi ikke, hvordan vi kan forbedre os.

Vi bliver ikke sure, hvis der er nogle, der påpeger de fejl, vi har begået. Især ikke hvis vi får konstruktiv kritik og råd til, hvordan vi bliver bedre.

Gode intentioner ender ikke altid godt
Et punkt, hvor vi har haltet, men selv synes at kunne se en tydelig forbedring, er vores nyhedsmails.

Konvolut med blå pil og snabel-a

Tilmeld dig e-conomics nyhedsmail og hold dig opdateret

Grunden til, at vi vendte blikket indad angående vores nyhedsmails, er faktisk en gammel historie.

I sommeren 2010 udsendte vi en nyhedsmail, der skulle tolkes som en hjælpende hånd. Men det skrevne sprog er en svær størrelse, og man kan ikke bestemme, hvad læseren skal tolke. Derfor læste flere kunder mailen som en sur, løftet pegefinger. Og det var bestemt ikke meningen.

Nyhedsmailredaktøren fik derfor hurtigt forfattet et blogindlæg, som forklarede tanken bag mailen og beklagede, at budskabet ikke var tydeligt nok.

Sådan blev vi bedre til at skrive nyhedsmails
En venlig sjæl havde læst nyhedsmailen og blogindlægget og henviste os til ”Dronning af nyhedsmails”, Christina Klitsgaard, som hun mente ville kunne lære os en ting eller to om den kunst, det er at skrive gode nyhedsmails.

Vi kunne sagtens se, at vores nyhedsmails trængte til et løft. Så vi besluttede os for at prøve en af ”dronningens” nyhedsmailsworkshops. Og dét gav pote!

Jeg selv og flere herinde fra har været på workshoppen, og vi kan kun anbefale, at du booker en plads med det samme. Når vi gerne vil have kunder, som anbefaler os, så giver det også mening, hvis vi selv smider et par anbefalinger af sted mod folk, som leverer noget, vi har afprøvet på egen krop – det er hermed gjort!

Christina Klitsgaard og Mette Holbaek

Christina Klitsgaard og Mette Holbæk kan lære dig at skrive gode nyhedsmails

Christina taler lige ud af posen og er ikke bange for at kalde en spade for en spade. Hun har opstillet nogle retningslinjer, der guider dig igennem nyhedsmailen trin for trin. Og de er super nemme at følge.

Trænger dine nyhedsmails til et skud energi – eller vil du gerne i gang med at skrive nyhedsmails – og er du samtidig kunde hos e-conomic,så tilmeld dig Christinas nyhedsmails.

så kan du lige nu få glæde af tilbuddet i vores kundefordelsklub. Her tilbyder dronningen selv 1.000 kroners rabat på hendes eftertragtede nyhedsmail-workshop. Der er begrænsede pladser, så slå til nu. Opdateret 21/3-2012: Kurset er afholdt, så det er ikke længere muligt at tilmelde sig.

Nyhedsmails giver mening i vores online verden
Nyhedsmail er ikke den nye, dybe tallerken. Tværtimod næsten. Rigtig mange virksomheder udsender nyhedsmails. Og det gør vi også.

Mange nyhedsmails forsøger at sælge læseren noget. Vi prøver at undgå at tage sælger-hatten på, for vi vil hellere informere om noget (noget nyt), vi synes giver mening for læseren – dig. Dét, synes vi, giver mening.

Nyhedsmailen er ét eksempel, hvor vi selv synes, vi har forbedret os. Følger du med her på bloggen, kan du læse flere historier om vores online færden, som måske startede knap så godt, men alligevel har fået en lykkelig slutning.