I kølvandet på vores driftsproblemer i går, kommer vi her med en statusopdatering.

Vi oplevede i går, at når mange brugere arbejdede i e-conomic på samme tid, blev systemet langsomt eller gik helt i stå. Det skete i peak-perioderne før og efter frokost.

Teknikerne har optimeret på dele af systemet, men vi kan ikke sige om problemet er endeligt løst, før vi igen får flere brugere på i løbet af dagen. Vi overvåger derfor systemet nøje, følger udviklingen og opdaterer her på bloggen med seneste nyt.

Normalt har vi flest brugere på systemet omkring kl. 11-12 og igen efter frokost omkring kl. 14-15.30. I disse perioder kan vi derfor risikere, at der kommer udsving i driften. Vi håber, at vi fanger eventuelle problemer i opløbet.

Opdatering kl. 11:20:

Vi er nu godt inde i en ny peak-periode med mange brugere på, og det har ikke forstyrret driften. Vi overvåger fortsat systemet nøje og håber, at vi var igennem det værste i går. Vi følger udviklingen og opdaterer, hvis der er noget nyt.

Opdatering kl. 12:00 – problem med indscanning af bilag:

Der er i øjeblikket opstået kø på indscannede bilag. Det betyder, at når du indscanner og mailer et bilag til e-conomic, går der noget tid, før du kan se det i din aftale.

Ellers er driften normal.

Opdatering kl. 12:40:

Vi har løst problemet med indscanning af bilag, der er dog stadig nogle mails, der ligger i kø. Hvis dine bilag stadig ikke dukker op i e-conomic, når du prøver at finde dem frem, skal du sende dem igen.

Driften i e-conomic er normal.

Opdatering kl. 13:27 – længere svartider:

Der er lange responstider i e-conomic, så nogle kunder oplever i øjgeblikket, at systemet hænger. Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt og opdaterer her på bloggen.

Opdatering kl. 13:51:

Vi har nu normale responstider igen. Driften er normal og vi følger udviklingen nøje.