Opdatering den 19. oktober 2016: Vi stødte desværre på en forhindring i morgenens servicearbejdet, hvilket betød, at det først var muligt at logge ind i programmet igen kl. 06.50. Ingen data gik tabt i forbindelse med servicearbejdet. Vi undskylder ulejligheden mange gange og arbejder på at det ikke kommer til at ske igen.

Dit regnskabsprogram skal være i top. Der skal masser af kul på motoren og driften skal være så stabil, at du ville bruge den som sikkerhedsline på en bjergbestigning.

For at sikre det nu og i fremtiden, går vi i gang med at flytte vores database til en public cloud, der hedder Azure. Det betyder også at vi deler den ene database, vi har i dag, op i flere, mindre databaser, og det er en rigtig god nyhed. Det giver os nemlig en masse tekniske fordele, der gør, at vi kan give dig en mere stabil drift og bedre hastighed i e-conomic.

Hvad betyder det for dig?
Vores data skal flyttes løbende af flere mindre omgange. Derfor har vi et fast servicevindue hver onsdag morgen fra 05-06 resten af året, hvor programmet ikke er tilgængeligt.

I dette tidsrum er regnskabsprogrammet samt vores mobilapps og API ikke tilgængeligt. Ingen data går tabt i forbindelse med servicearbejdet, og dine kladdepostering, igangværende fakturaer mv. bliver naturligvis også gemt.

Hvorfor lukker vi programmet?
Der må ikke ændres i dataen, mens vi flytter den. Det betyder, at der ikke kan blive arbejdet i programmet og at vi derfor må lukke helt ned. Du kan bruge loginsiden til at følge med i, hvornår servicearbejdet er færdigt. Vi arbejder selvfølgelig på at blive færdige så hurtigt som muligt og undskylder, hvis det forhindrer dig i at udføre dit arbejde.

Dette er de første skridt på vejen mod et fremtidssikret e-conomic. Du kan følge med her på bloggen, hvor vi selvfølgelig holder dig opdateret på arbejdet og hvad der ellers kommer til at ske.