Som vi har fortalt om her på bloggen, havde vi den 14. oktober en række perioder med hastighedsnedsættelser og en enkelt kort periode med fuld nedetid. Vi fandt frem til årsagen i løbet af dagen. Det skyldtes en enkeltstående fejl og er derved ikke relateret til de stabilitetsproblemer vi så i august.

Fejlen viste sig at være en fejl på tidsregistreringssiden i vores projektstyringsmodul. Det resulterede i at med tiden sænkede hastigheden sig på hele systemet og derved generede alle kunder – også dem der ikke bruger projektstyring.

Torsdag d 15. om morgenen lagde vi derudover en opdatering på systemet, som betød  lange svartider i en kort periode. Driften har siden da været normal igen.

Vi har nu lokaliseret fejlen, fået den rettet og har lagt en opdatering live her til aften, således at fejlen ikke opstår igen.
Vi holder fortsat tæt øje med svartiderne for at fange eventuelle andre uhensigtsmæssigheder i opløbet.

Driften siden sensommeren

14 september havde vi nedetid og utilfredsstillende svartider, som resultat af høj belastning på vores API. Vi har igangsat forbedringer og er i dialog med vores integrationsudviklere, hvilket allerede har givet gode resultater. Du kan læse flere detaljer om udfordringerne her.

August var en måned med særlig høj belastning, som resultat af momsindberetning og at folk kom tilbage fra sommerferie. Vi skal kunne håndtere spidsbelastninger bedre. Derfor er der igangsat forbedringer på alle dele af infrastrukturen, som har relation til driften. Flere af disse forbedringer er allerede gennemført, og ‘alle sejl er sat’ for hurtigst muligt at levere forbedringer til den bagvedliggende opsætning af e-conomic.