I e-conomic vil vi gerne lave de forbedringer i programmet, som du har brug for. Derfor har vi et Forum, hvor du kan oprette dine forslag til forbedringer. Og du kan stemme på andre brugeres forslag i Ønskebrønden.
På Forum er det bl.a vores Knowledge Manager Jesper, som til dagligt sidder i supporten, der udvælger de vigtigste og mest ønskede forslag og giver dem videre til udviklerne, så de kan blive implementeret i e-conomic.
“Hvis man vil have sin idé lavet, skal man starte med at oprette den på Forum. Og man skal skrive så meget som muligt om, hvorfor man kommer med idéen, hvad man gerne vil have løst og hvilken værdi det giver. Jo mere, du kan fortælle om, hvilken værdi din idé giver, jo større sandsynlighed er der også for, at vi kan lave den.” – Jesper Mieritz, Knowledge Manager, Planet WOW
For at gøre så mange af jeres forslag som muligt til virkelighed, har nogle af vores dygtigste udviklere netop brugt to uger på kun at arbejde med forslag fra Forum. Og det er der kommet 12 forbedringer ud af, som du kan læse mere om her:
1. Rabat i procent og hele kroner
Nu er muligt at lave en rabat i procent og i hele kroner på den enkelte varelinje, når du opretter tilbud, ordrer og fakturaer. De to rabatter spiller sammen og korrigeres på baggrund af hinanden.
2. Overblik over forfaldne rykker 3
I denne uge er forbedringen, at du nu kan lave et udtræk, der viser alle kunder med forfalden rykker 3 i e-conomics rykker-flow. Det giver dig bedre overblik over alle dine udestående rykkere.
3. Vælg sprog på filnavne
Nu kan du vælge om PDF-filer, du sender, fx en faktura, skal navngives på dansk eller engelsk fra kunde til kunde. Du vælger selv sproget under e-mail-indstillingerne på den enkelte kunde.
4. Sidst anvendte regnskabsår foreslås i Inbox
Når du vedhæfter til en eksisterende postering i Inbox, er det nu det sidst anvendte regnskabsår, der bliver foreslået, i stedet for det nyeste regnskabsår.
5. Ret teksten på bogførte posteringer
Nu er det muligt at rette teksten på allerede bogførte posteringer. Det betyder, at du kan rette en misvisende bogføringstekst, selvom posteringen allerede er bogført, i stedet for at skulle tilbageføre posteringen og derefter bogføre en ny postering.
6. Leverandørnummer autoudfyldes
Når du søger i kontokortet, bliver leverandørnummer nu automatisk udfyldt i “Til”, hvis nummeret allerede er skrevet ind i “Fra” og du bruger “Tab” til at komme videre.
7. Datoer før dd. bliver betragtet som “lukket bankdag” ved eksport
Datoer før dagen for eksport vil blive betragtet som en lukket bankdag. Derfor flyttes betalinger, der er sat til betaling før dagen for eksport, automatisk til den næste åbne bankdag, hvis det vælges ved eksporten.
8. E-mail skabeloner fra arkivet og sendt
E-mail skabeloner er nu også blevet tilgængelige i menuerne “Arkiv” og “Sendt”.
9. Ekstra kolonner ved udtræk af kontokort fjernet
Ved udtræk af kontokort var der en ekstra kolonne imellem de forskellige kolonner med data. De ekstra kolonner er nu blevet fjernet.
10. Øvrig ref. ved afsendelse af email
Øvrig ref. findes nu som dynamisk felt i emne, brødtekst og e-mail skabeloner, når du sender e-mails fra e-conomic.
11. Afdelinger slås automatisk til med Dimension
Når tillægsmodulet Dimension er aktiveret, bliver “Afdelinger” automatisk slået til. Før var “Afdelinger” som udgangspunkt slået fra.
12. Nye banker
Lunar Bank, Klim Sparekasse og Stadil er nu blevet tilføjet i e-conomic.
Vi håber, du får glæde af de nye forbedringer. Og hvis du selv har et forslag til en forbedring i e-conomic, håber vi også, at du vil skrive den til os på Forum. Eller at du vil stemme på de forslag, der allerede ligger i Ønskebrønden. Det er nemlig de forslag, som vi overvejer at lave i den kommende fremtid. Og jo flere stemmer et forslag får, jo større sandsynlighed er der for, at det bliver til virkelighed.
Jeres forbedringer er rigtig gode, og det er super dejligt at I lytter til brugerne mht. forbedringer, og super med nyhedsbrev, når nye forbedringer er sat i værk 🙂 Jeg mangler dog at I sammen med nyhedsbrevet har et link til hver forbedring, så man også kan se, hvordan man får det oprettet i sit eget system. Som eksempel kan jeg give, at pkt. 5 med rettelse af bogførte tekster kan jeg ikke finde ud af, hvordan man gør. Jeg har søgt på e-copedia med flere forskellige søgeord, men da der hver gang kommer +400 forslag, så er det umuligt at læse det hele igennem.
Hej Lone
Tak for din kommentar.
Det er et rigtig godt forslag, som jeg vil gå videre med.
Når du skal rette bogføringsteksten på en postering, så går du ind under “Regnskab” og vælger “posteringer (find bilag)”. Her kan du søge bilaget frem. Til højre for bilaget er der en knap, der hedder “Rediger tekst”, som du klikker på.
Jeg håber, det var svar – og ellers må du endelig skrive igen.
Mvh. Rikke
5. Ret teksten på bogførte posteringer vil jeg da rigtig gerne benytte men kan ikke lige finde ud af hvordan . Kommer der en hjælpefunktion – vejledning eller ????
Hej Annette
Når du skal rette bogføringsteksten på en postering, så går du ind under “Regnskab” og vælger “posteringer (find bilag)”. Her kan du søge bilaget frem. Til højre for bilaget er der en knap, der hedder “Rediger tekst”, som du klikker på.
Jeg håber, det var svar – og ellers må du endelig skrive igen.
Mvh. Rikke
Smart bank og smart inbox integration med Nordea det vil være et hit..
Hej Jane
Ja, det synes vi helt bestemt også 🙂
Desværre kan vi på nuværende tidspunkt ikke sige noget om, hvornår det bliver muligt at integrere Nordea med Smart Bank, men vi giver vores brugere med Nordea-konti besked, så snart vi ved mere.
Rigtig god dag.
Mvh. Rikke, e-conomic