To nye godkendelsesflow gør det snart muligt at arbejde med flere godkendere i e-conomic. Det betyder, at endnu mere bilagshåndtering og -godkendelse kan sættes på autopilot med Workflows.
Mange bruger allerede godkendelse i e-conomic
Enkle godkendelsesflows har længe været en mulighed i e-conomic. Det gælder både manuelt i Inboxen og automatiseret med Workflows, hvor man fx kan opsætte regler for, at regninger over et vist beløb eller fra bestemte leverandører automatisk skal sendes til godkendelse – og det er der mange, der benytter sig af.
“Vi kan se, at godkendelse er en del af stort set alle de Workflows, der sættes op i e-conomic. Hidtil har der dog kun kunnet være én godkender af det enkelte bilag efter først til mølle princippet. Men det laver vi om på nu”, siger Product Manager for Workflows, Kasper Aaes.
To nye godkendelsesflows – med op til tre godkendere
Flere har nemlig efterspurgt mere komplekse godkendelsesflows, når mere end én person skal godkende. Det kan fx være, at godkendelsen skal forbi både en afdelingsleder og en økonomichef. Det kan man med de to nye godkendelsesflows, både automatiseret via Workflows og manuelt i Inboxen.
“Det bliver muligt at arbejde med flere godkendere. Dels med det, vi kan kalde parallel godkendelse, hvor alle skal godkende, før bilaget kan fortsætte sin rejse i bogføringen. Dels med kædegodkendelse, hvor flere personer skal godkende i en bestemt rækkefølge”, fortæller Kasper Aaes og fortsætter: “Det har længe været et ønske fra både bogholdere, revisorer og virksomhedsejere at kunne få godkendelse fra flere.”
Ny funktionalitet giver bedre overblik for alle
Samtidig kommer der flere kernefunktioner omkring bilagshåndteringen i e-conomic. Det gælder en ny godkendelseslog for det enkelte bilag, så alle brugere fx kan se, hvornår bilaget er godkendt og af hvem. Det bliver også muligt at skrive, hvorfor man eventuelt ikke vil godkende et bilag, så andre kan se årsagen til afslaget. Endelig er flere små forbedringer i Inboxen med til at styrke overblikket over de vigtige bilag.
“Vi glæder os til at se, hvordan de nye godkendelsesflows bliver modtaget”, siger Kasper Aaes. Og når det gælder Workflows, er der stadig masser af potentiale for at gøre bilagshåndteringen endnu nemmere. “De bilag, der bliver uploadet til e-conomic, indeholder masser af informationer, som kan blive til triggers, der sætter automatiserede processer i gang. Så potentialet er stort”, siger han.
De to nye godkendelsesflows og de øvrige opdateringer bliver tilgængelige i e-conomic i starten af november 2023.
Alle kan arbejde manuelt med enkle godkendelsesflows/én godkender i e-conomic, men for at arbejde med flere godkendere, enten manuelt eller automatiseret via Workflows, skal du have vores Avanceret-pakke.
Har du spørgsmål om de nye muligheder for godkendelse i e-conomic, er du altid velkommen til at ringe på 88 20 48 40 eller fange os på chatten.
Nyheder i e-conomic
To nye godkendelsesflows – manuelt eller automatiseret i Workflows
- Op til tre godkendere i vilkårlig rækkefølge
- Op til tre godkendere i bestemt rækkefølge
Ny funktionalitet omkring bilag
- Log for det enkelte bilag med status på/tid for godkendelse mm.
- Mulighed for at angive årsag, hvis du afviser at godkende
- Overblik i Inboxen: Se godkendelses-status, om bilaget indgår i Workflow mm.
- Advarsel, hvis du prøver at håndtere et bilag manuelt, som indgår i Workflow