I oktober tog vi igen turen gennem Danmark for at fortælle om alt det, der er kommet til i e-conomic siden sidst – og for at få masser af gode input til den videre udvikling af programmet.

Mere end 700 bogholdere og revisorer mødte op til vores 10 events, og mange kiggede med online. Var du ikke blandt dem, så bare rolig: I denne blog kan du læse om en stribe højdepunkter fra Roadshow 2025.

Vil du hellere se årets Roadshow, har vi klippet en video til dig:



Hvad er nyt siden sidst?

Da vi var af sted med Roadshowet i 2023, fik vi mange ønsker og input med hjem. Det var med glæde, at vi i år kunne fortælle, at en del af dem er blevet til virkelighed. Vi arbejder hver dag på at optimere og forbedre e-conomic, så du som bogholder eller revisor har et fleksibelt og effektivt system at arbejde i.

Nu kan alle bruge bankintegration
Det er ikke uden grund, at vi fik klapsalver for dén her. Med Bankintegration kan kundernes bankkonto kobles direkte op til e-conomic, så bankposteringerne overføres automatisk. Det betyder, at du kan optimere den tid, du bruger på bogføringen. Bankintegration er nu en del af alle pakker i e-conomic.

Sådan kommer du i gang

Kassekladden har fået en omgang
Som du nok har set, er der sket noget med ‘hjertet i e-conomic’; kassekladden. Vi har givet både kode og design en ordentlig tur, og du har fået nye muligheder for at tilpasse kassekladden til den måde, du arbejder på. Fx kan du justere kolonner og rækker. Vi har også gjort det lettere at scrolle, søge og flytte posteringer mellem kassekladder.

Lær den nye kassekladde at kende

Vil du høre Rune fortælle om kassekladden? Kig med fra 10.20 i Roadshow-videoen.

Arbejd med flere regnskabs-dimensioner
Flere regnskabs-dimensioner har længe været efterspurgt, fordi det er grundlaget for struktureret og detaljeret rapportering. Derfor kan du nu i Avanceret-pakken arbejde med op til tre dimensioner – eller ‘lag’ – i regnskabet, som er relevante for din kundes virksomhed.

Dimensionerne oprettes manuelt, så du kan tilpasse dem til virksomhedens behov. Det kan fx være afdeling, lokation mere flere. Du kan knytte lige så mange værdier til de enkelte dimensioner, som du har behov for, og kan arbejde med dimensionsværdierne alle relevante steder i e-conomic

Med dimensioner kan du kategorisere og spore indtægter og udgifter. Det giver bedre overblik og mange muligheder for at trække rapporter over virksomhedens økonomi.

Se guide til flere dimensioner

Vil du høre Rune forklare dimensioner? Kig med fra 23.42 i Roadshow-videoen.

Få aflæst e-mails – og flere forbedringer i Inboxen
Der var applaus, da vi på Roadshowet fortalte, at Inboxen nu kan aflæse e-mails. Det forstår vi godt, for det sparer en del manuelt arbejde. Får du en e-mail med noget, der ligner en kvittering eller faktura, i e-conomic, vil systemet aflæse den og lægge den i Inboxen som en PDF (er der en vedhæftning til e-mailen, aflæser systemet denne).

Og der er sket mere i Inboxen. Ligesom i kassekladden kan du nu også justere kolonner og rækker, og du kan let vælge, hvilke kolonner du vil arbejde i.

Vil du høre Casper fortælle om Inboxen? Kig med fra 46.12 i Roadshow-videoen.

Nye godkendelsesflows med flere godkendere
To nye godkendelsesmuligheder i Avanceret-pakken gør det muligt at sætte op til tre godkendere på et bilag – og automatisere processen med Workflows. Det gælder parallel godkendelse, hvor rækkefølgen er vilkårlig. Og sekventiel godkendelse, hvor godkenderne skal godkende i en bestemt rækkefølge.

Samtidig har bilagene fået en tydelig log, så det er lettere at se, hvornår et bilag er godkendt og af hvem. Det er nu også muligt at sortere bilagene ud fra, hvilke bilag der venter på din godkendelse – så du hurtigt har overblik.

Guide til udvidet bilagsgodkendelse

Vil du høre Casper forklare de nye muligheder for godkendelse? Kig med fra 48.00 i Roadshow-videoen.

Ny funktion: Udgiftfane og Udgiftbruger
Der er kommet en ny funktion til i e-conomic, som hjælper med at optimere økonomistyring og sikre rettidig håndtering af udgifter: En ny fane og en ny brugertype.

Udgiftfanen giver et personligt overblik over de bilag, der venter på godkendelse og eventuelt betaling via SmartPay. Udgiftbruger er en ny brugertype, som udelukkende har adgang til denne fane i regnskabet, og som her kan godkende eller afvise bilag og betalinger.

Det er nu også muligt at få én mail-notifikation om afventende bilag hver morgen – frem for en besked pr. bilag.

Se guide til udgiftfanen

Vil du høre Casper præsentere den nye funktion? Kig med fra 53.38 i Roadshow-videoen.

…og endnu flere forbedringer i e-conomic
Vi laver løbende mindre justeringer og forbedringer i e-conomic, som gør e-conomic federe at arbejde i. I det seneste års tid har vi fx tilføjet:

  • Delfakturering: Skal alt ikke faktureres på én gang, kan man fakturere delvis ud fra varelinjer eller beløb (i Plus, Smart og Avanceret). 
  • Standardopsætninger til holdingselskab: To nye standardkontoplaner – med drift og uden drift – gør det lettere at starte holdingselskab op. 
  • Periodeopdelt saldobalance: Under fanen ‘Rapporter’ i e-conomic kan du selv bestemme, hvilket tidsrum du vil se balancen for. 
  • Rubrik A via finansbilag: To momskoder har gjort det enklere at håndtere EU-købsmoms i forbindelse med finansbilag. 

Vil du høre Rune og Casper gennemgå forbedringerne? Kig med fra 57.00 i Roadshow-videoen.

Du har fået nye muligheder for at filtrere og justere, når du vil trække en oversigt over din kontoplan – så du kan tilpasse rapporten, som du vil. 

Udvidet åbningstid i administrator-supporten

Længere åbningstider i administrator-supporten var et stort ønske ved sidste års Roadshow. Og hvad I ønsker, skal I få. Vi har allerede udvidet åbningstiderne her i 2024, og fra starten af næste år kan du få fat i os frem til kl. 14 de fleste hverdage.

Sådan hjælper vi dig, der er revisor/bogholder