Et nyt og forbedret kundeoverblik

I vores videohilsen til jer i december 2021 løftede vi lidt af sløret for nye tanker, ideer og initiativer målrettet jer. Og det vil vi gerne følge op på i dette indlæg – sammen med Product Line Manager Andreas Rafn og UX-designer Maria Meyer.

Og vi er netop i fuld gang med at udvikle et nyt digitalt kundeoverblik, og vi glæder os til at kunne give dig adgang. Det nye kundeoverblik er nemlig først skridt på vejen mod vores vision om at give dig et mere effektivt og digitalt samarbejde med dine kunder i e-conomic, hvor du har mere luft til at fokusere på dine kunder. Og i de kommende måneder vil vi udrulle den første version.

Udviklet i samarbejde med vores partnere

Når vi udvikler nye løsninger, har vi fokus på at engagere vores kunder og partnere i processen. Det gør vi, for at kunne forstå adfærd, ønsker og behov. Hvor opstår der muligheder? Og hvor er begrænsningerne? Det betyder, at vores udviklingsarbejde er baseret på indsigt i jer og jeres kunder. 

Flere af jer har måske allerede mødt Maria, teamets User Experience Designer – der fortæller: 

I processen om at skabe et brugervenligt kundeoverblik, er det min opgave at tage vores kunder, deres viden, tanker og ideer med ind i maskinrummet hos resten af udviklingsteamet. Vi har lavet dybdegående interviews med flere end 35 kunder samt udsendt og analyseret en stor spørgeskemaundersøgelse. Resultaterne herfra har vi brugt til at lave prototyper, der løbende er blevet testet i samarbejde med de kunder, produktet er målrettet.”

Processen har været spændende og lærerig, og indsigterne vidner om et nyt kundeoverblik, der skal imødekomme mange forskelligartet arbejdsprocesser: 

“Fælles for dem jeg har været i kontakt med, er at de ønsker et bedre indblik i og overblik over deres kunder for at kunne yde den bedst mulige service. Men deres nuværende arbejdsprocesser er meget individuelle. Udfordringen for udviklingsteamet er derfor at identificere det sweetspot, hvor fleksibilitet og funktionalitet går op i en højere enhed.”

Har du input til produktudviklingen?

Men arbejdet slutter ikke her. Dette er første skridt mod et produkt, der skal effektivisere jeres arbejdsgange og gøre samarbejdet med jeres kunder lettere. 

“Kundernes indsigter bliver også indtænkt i en større strategisk sammenhæng, hvor fokus konstant er på at forberede vores kunders tilstedeværelse i e-conomic. Vi forstår jo alle behovet og ønsket for at have de mest effektive og automatiske arbejdsprocesser. Og de skal være understøttet digitalt. Den rejse er e-conomic selvfølgelig også med på.” 

Hvis du har idéer eller ønsker til det videre udviklingsarbejde eller er du nysgerrig på at teste prototyperne, så er du meget velkommen til at sende en mail til Maria på maria.meyer@visma.com. Så sørger vi for, du bliver en del af vores panel.  

Vi ser ind i flere, nye løsninger

Du kan også læse meget mere om hvilke løsninger vi arbejder på, der skal give dig en mere sikker og effektiv arbejdsgang i e-conomic og en mere skræddersyet support her.

Tip: En af de features – Workflows, der også kommer i 2022, kan du læse meget mere om i dette indlæg.