smart pay i e-conomic

e-conomic og betalingsplatformen November First samarbejder om en betalingsløsning, der samler bogføring og betaling i ét system – Smart Pay.

Med Smart Pay kan du at sætte leverandørfakturaer til betaling uden at skulle logge ind i banken. Det giver en kortere bogføring- og godkendelsesproces, der betyder mere tid til at udføre andre, vigtige opgaver i virksomheden.

Vi har talt med Tina Kastbjerg, ekstern bogholder for EINFACH, om hendes oplevelser med Smart Pay hos hendes kunde, Vestjysk Træemballage, og hvorfor hun mener, at løsningen gør hverdagen nemmere for både bogholdere/revisorer og virksomheder.

smart pay tina kastbjerg

Den største fordel er helt bestemt, at funktionen sparer os for tid og minimerer fejl i regnskabet. Og, når man laver betalinger inde i e-conomic, bliver hele processen samlet ét sted.”

– Tina Kastbjerg, bogholder hos EINFACH

Smart Pay gør bogføringen nemmere end før

“Jamen, det er jo nemt.” 

Smart Pay er et tillægsmodul, der skærer unødvendige, manuelle processer væk og gør kommunikationen mellem bogholder/revisor og kunde langt nemmere. Med implementeringen af Smart Pay har Tina fået en nemmere og kortere arbejdsgang:

“Før skulle jeg oprette leverandørfakturaerne, bogføre dem og sætte dem til betaling, hente en betalingsliste ned, logge ind i banken og uploade den, sende en email til virksomhedsejeren, om at hun nu skulle gå ind og godkende betalinger og så skulle jeg logge ind i e-conomic og bogføre dem.”

Med funktionen skærer Tina og hendes kunde flere led – bl.a. login med  NemID/MitID – helt væk. Nu opretter hun leverandørfakturaer og sætter dem til betaling direkte i e-conomic, hvorefter virksomhedsejeren nemt godkender på mobil eller email. Herefter overføres betalingerne automatisk til kassekladden, så Tina kan bogføre dem.

“Der er jo nærmest ikke noget manuelt i arbejdet mere. Det eneste jeg skal gøre i e-conomic er at sende leverandørfakturaerne til betaling med Smart Pay, hvor de kommer automatisk i kassekladden.”

Bedre samarbejde og mindre kommunikation

Udover en nemmere og kortere arbejdsgang, gør funktionen også samarbejdet mellem Tina og virksomhedsejeren nemmere: 

“Vi er sluppet for al emailkorrespondancen. Før skulle jeg sende en email til virksomhedsejeren om, at hun skulle gå ind i banken og godkende betalingerne. Nu får hun automatisk en email fra November First, når jeg har sendt betalingen til godkendelse i e-conomic.”

Udligningen på leverandøren går altid i nul

Med Smart Pay er der også flere fordele, når du har udenlandske betalinger. Du får nemlig både en fordelagtig pris på transaktionsgebyret sammenlignet med traditionelle banker, og du slipper for fejl på den bogførte valuta, så banken altid stemmer.

“Betalingerne bliver bogført i korrekt valuta, så udligningen på leverandørerne går ind til nul, og der er allerede taget højde for kursskifte.” 

Og det er ifølge Tina en stor fordel i hendes arbejde: “Før var der langt mere kontrolarbejde. Hvis der lå mange fakturaer på en leverandør, skulle jeg ind og selv finde ud af, hvad det var for en Euro-betaling, der lige var blevet lavet, som skulle udlignes. For at kunne gøre det skulle jeg lave en tredje postering for at få kursskiftet væk.”

Kom i gang, allerede i dag

“Det er bare nemmere og hurtigere, og bogføringsflowet kører bedre. Jeg er fortaler for Smart Pay, fordi det fjerner nogle manuelle processer – hvilket betyder, at der er færre fejl i regnskabet.”

Vil du også have et bedre bogføringsflow og slippe for at logge ind i banken, når du skal betale dine leverandører? Så tilføj Smart Pay til den e-conomic-aftale i dag. Du kan også læse mere om Smart Pay og alle fordelene her.

Vil du have nyheder som denne direkte i din indbakke? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev.