Vores API har igennem flere år en af de vigtigste grundsten i e-conomic, da det giver vores kunder en unik mulighed for at skræddersy deres regnskabsprogram efter netop de behov, som de har. På den måde kan store dele af bogføringen blive automatiseret, så du sparer tid og i stedet kan bruge dine ressourcer på at vækste din virksomhed.

Koder du op mod e-conomics API, er det en god idé at investere lidt ekstra tid på, at kode din applikation så den kan håndtere de mest almindelige problematikker.

 

Du kan selv øge stabiliteten af din applikation
Som med så mange andre systemer, der er afhængige af stabil internetforbindelse og løbende dataudveksling, er der en risiko for, at der kan gå noget galt. Uventet høj belastning på APIet, problemer hos internetudbydere, kabelbrud eller lignende kan betyde, at data ikke kan synkroniseres som planlagt. Det er rigtig uheldigt – især hvis det ikke opdages, og man antager, at udvekslingen af data har været upåvirket.

Derfor råder vi alle vores integrationspartnere til, at de koder deres integration på en sådan måde, at man modtager besked, hvis API-adgangen ikke fungerer. Ved at blive gjort opmærksom på, at integrationen ikke svarer, kan man som API-bruger dykke ned i problemet med det samme, og evt. sørge for at de data, der ikke sendes, forsøges gensendt senere.

Vi kender til flere API brugere, der har kodet deres integrationer, så de selv ”opdager”, hvis data ikke når frem, og dernæst forsøger at levere dem igen.

Størstedelen af vores integrationspartnere gør brug af denne praksis, og de har dermed opnået en større sikkerhed og stabilitet, som letter deres arbejde.

 

Vi arbejder konstant på forbedringer
I tillæg til dette tiltag, der kan gøre, at dine API-integrationer generelt er mere stabile, og at du har et bedre overblik over driften, arbejder vi selvfølgelig fra vores side kontinuerligt for at optimere vores API.

Senest er der blevet lavet en række opdateringer, der har medført, at APIets perfomance er blevet markant forbedret. Det betyder, at de præstationsudfordringer, som et fåtal af vores kunder har oplevet med brugen af APIet, er blevet markant minimeret.

Vi arbejder selvfølgelig videre i denne retning :)